Occasion Lease_Banenr
case

Occasion lease totaal

+80% groei in leasecontracten voor Occasion Lease Totaal

Expertises
Zoekmachine adverteren (SEA), Zoekmachine optimalisatie (SEO), Social Media adverteren
Klant
Occasion lease totaal
Sector
Automotive
32%
Groei uit Direct Traffic
88%
Groei in lease aanvragen
50%
Daling in kosten per aanvraag

Over Occasion Lease Totaal

What’s in a name? Occasion Lease Totaal is een online platform, waar autoliefhebbers ruim keuze hebben uit honderden kwaliteitsoccasions. Occasion Lease Totaal is ontstaan vanuit een samenwerking tussen twee sterke autobedrijven in Zuid Nederland. Dagelijks zorgen wij voor de online zichtbaarheid van dit mooie bedrijf en haar aanbod.

Occasion Lease_Zoekmachine (1)

Doelstelling

Minimaal 500 lease aanvragen per maand

Binnen het aangaan van een leasecontract binnen de automotive oriënteert meer dan 75% van de particulieren zich eerst online. Dit via GOOGLE, vergelijkingen, reviews tot aan reacties op SOCIAL. Een consistente, sterke aanwezigheid van het platform is dus key voor het behalen van de gestelde doelen.

En over deze doelen: Een aantal jaar geleden heeft Occasion Lease Totaal het plan gesmeed om samen met ons maandelijks naar +500 leaseaanvragen te groeien. Met een frisse en kritische blik hebben we het op dat moment bestaande Meta en Google account geanalyseerd. Onze conclusie: wij zagen voldoende potentie.

Naast deze +500 leaseaanvragen werden ook de volgende doelen gesteld:

  • Het inrichten van een online marketingstrategie verdeeld over Search (organisch en ads) en Social Media ads
  • Het doorvertalen van een nieuwe online identiteit op campagneniveau
  • Het slagingspercentage van de lease aanvragen verhogen
  • Aanboren van de zakelijke markt

Onze aanpak

Strategische mix van online kanalen

Doordat, zoals gezegd, het oriëntatieproces binnen de automotive over het algemeen erg ruim is, is het van belang dat na het in beeld komen, de klant in beeld blijft. Dit doen we met een strategische en gesegmenteerde mix van de volgende kanalen:

1

Social advertising

Het inspireren van de doelgroep met toffe content en het dynamisch tonen van het auto-aanbod.

2

Zoekmachine optimalisatie

Wij zorgen ervoor dat we in beeld komen vanaf de oriënterende fase tot aan het moment dat er een gerichte behoefte ligt.

3

Google Ads campagnes

Naast de organische vindbaarheid, wordt er direct ingekocht op de hoog concurrerende termen, vanuit Search, Display en Video.

4

Verhogen van slagingspercentage

Waar het eerste jaar onze focus lag op het behalen van de 500+ aanvragen, kwamen we al snel tot de conclusie dat we samen met de directie verder moesten kijken. Het sales team kreeg de aanvragen niet opgevolgd en zo moesten we onze aanpak aanpassen. Zo hebben we het tweede en derde jaar van de samenwerking de focus verlegd naar het verhogen van het slagingspercentage van de aanvragen.

Resultaten

De cijfers die er toe doen

32%

Groei uit Direct Traffic

meer mensen weten Occasion Lease Totaal direct te vinden, wat betekent dat de naamsbekendheid flink is toegenomen. Een belangrijke stap richting het versterken van de merkpositie in een concurrerende markt.

88%

Groei in lease aanvragen

onze campagnes hebben ervoor gezorgd dat het aantal leaseaanvragen bijna verdubbeld is. Dit toont niet alleen de kracht van onze advertentiecampagnes, maar ook dat we de juiste doelgroep weten te bereiken en converteren.

50%

Daling in kosten per aanvraag

door nauwkeurige optimalisatie en efficiënte inzet van het mediabudget hebben we de kosten per aanvraag drastisch weten te verlagen.

115%

Groei in totaal behaalde doelen

de combinatie van verbeterde targeting en geoptimaliseerde campagnes heeft geleid tot een verdubbeling van de beoogde resultaten. We hebben niet alleen de vooraf gestelde doelen gehaald, maar zelfs ruimschoots overtroffen.

Hoe nu verder?

De volgende stap(pen)

Je kunt niet stil blijven staan als je het maximale uit je account wilt halen. Voor Occasion Lease Totaal zetten we daarom extra stappen:

  • Offline conversietracking: we meten wat er gebeurt nadat iemand op je advertentie heeft geklikt, ook in de offline wereld. Deze data importeren we binnen 90 dagen in het Google Ads account om onze biedstrategieën te verfijnen. Zo richten we ons op de zoekers die het snelst een leasecontract afsluiten.
  • Voorop in innovatie: terwijl Google in de VS al test met Automotive ads in Google Shopping, houden wij deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. We staan klaar om deze nieuwe mogelijkheden direct uit te rollen zodra ze in Nederland beschikbaar zijn.

Hey, ben jij ook op zoek naar een online marketing automotive strategie?

Kom met ons in contact, wij maken graag vrijblijvend een kansenanalyse voor jouw omgeving

Bel met Wessel 040 240 5595
Verstuur een mail [email protected]

"*" geeft vereiste velden aan

1
Whatsapp-Hey Marketing
Hey Marketing Online
Kan ik je ergens mee helpen? Stuur me vooral een berichtje. We zijn momenteel gesloten, maar laat gerust een bericht achter.