Mr. Sushi_Banner
case

Mr. Sushi

Met Mr. Sushi op weg om dé nr. 1 Sushi delivery van Nederland te worden

Expertises
Zoekmachine optimalisatie (SEO), Zoekmachine adverteren (SEA), Social Media adverteren, Facebook adverteren
Klant
Mr. Sushi
Sector
Horeca
20%
Meer online aankopen via het eigen bestelplatform
+200
Non-branded nummer één SEO posities
33%
Daling van kosten per order

Over Mr. Sushi

Met inmiddels meer dan 70 vestigingen is Mr. Sushi binnen Nederland hard aan het groeien. Deze jonge en toffe Sushi-formule staat voor kwalitatief hoogwaardige sushi voor een perfecte prijs/kwaliteit verhouding.

Mr. Sushi_Webshop

Doelstelling

Gemak, Snelheid en kwaliteit

In de markt van Mr. Sushi draait het om 3 zaken: GEMAK, SNELHEID en KWALITEIT. Doordat de delivery markt ontzettend hard groeit, wil Mr. Sushi hier het aandeel winnen. Zo werd tijdens de start van de samenwerking in 2022 als hoofddoel gesteld om haar online naamsbekendheid te laten groeien en binnen de key-moments van de sushi-liefhebbers zichtbaar te zijn boven de concurrentie. Een greep uit de doelen:

  • Realisatie van een cross channel strategie waarmee ingespeeld wordt op de eetmomenten van de sushi-liefhebber
  • Een lokale online marketingstrategie per vestiging
  • Het vergroten van het aantal nieuwe klanten en bestellingen via het eigen bestelplatform

Onze aanpak

Een optimale inzet van hyper lokale marketingcampagnes

Voor Mr. Sushi zijn we aan de slag gegaan met het inzetten van hyper lokale campagnes. We zijn hier met een doorlopende campagne strategie zoveel mogelijk in beeld, waarbij we rond verschillende activaties campagnes extra boosten. Hoe we dit voor elkaar hebben gekregen?

1

SEO-strategie per vestiging

We zijn gestart om de website zo SEO-vriendelijk mogelijk in te richten. Dit door per locatie unieke bestelpagina’s te creëren. Ook zoekt Mr.Sushi tegelijkertijd naar nieuw personeel waardoor ook ‘werken-bij’ pagina’s zijn ontwikkeld per vacature.

2

Google Ads strategie

Binnen Google Ads worden campagnes per vestiging geactiveerd rondom de momenten waarop de bezoekers een beslissing maken over wat ze gaan eten. Zo passen we onze biedingen aan op dagen en tijdstippen met hogere vraag om de resultaten te optimaliseren. Deze strategie wordt per locatie aangepast, zo vergt Amsterdam natuurlijk een andere aanpak dan de vestiging in Leidschendam.

3

Social advertising strategie

Ook binnen de lopende campagnes in Social Ads is het van belang om zoveel mogelijk zichtbaar te zijn op de juiste momenten voor onze doelgroep, aangevuld met periodieke activaties rondom feestdagen en bijbehorende kortingen voor extra zichtbaarheid.

4

Live dashboarding

Om al onze werkzaamheden inzichtelijk te maken hebben we ervoor gezorgd om het volledige proces van klik uit de advertentie tot aan het voltooien van een bestelling door te meten. Vervolgens hebben we een dashboarding gevisualiseerd waar data real time wordt bijgehouden.

Resultaten

De cijfers die er toe doen

20%

Meer online aankopen via het eigen bestelplatform

Samen met Mr. Sushi hebben we het afgelopen jaar opnieuw knappe resultaten neergezet. Onze campagnes zorgden in 2023 voor een stijging van 20% in online aankopen via hun eigen bestelplatform.

+200

Non-branded nummer één SEO posities

De website prijkt nu bovenaan de zoekresultaten op competitieve zoekwoorden, wat zorgt voor een constante stroom van organisch verkeer en verkoop.

33%

Daling van kosten per order

We houden van efficiënte groei, en dat zien we ook terug in de cijfers. In 2023 hebben we de kosten per order met 33% verlaagd. Dat betekent meer bestellingen tegen lagere kosten – nu slechts €1,90 per bestelling!

2000%

Gemiddelde ROAS uit Google Ads

De kracht van onze samenwerking met Mr.Sushi zit hem in de cijfers. Met een gemiddelde ROAS van 2000% uit Google Ads in 2023, blijven we de lat steeds hoger leggen.

VERVOLG

De volgende stappen

Om al onze werkzaamheden inzichtelijk te maken hebben we ervoor gezorgd om het volledige proces van klik uit de advertentie tot aan het voltooien van een bestelling door te meten. Vervolgens hebben we een dashboarding gevisualiseerd waar data real time wordt bijgehouden.

E-mailmarketing automation met Klaviyo

Om de conversie en loyaliteit bij bestaande klanten te vergroten, spelen we met inzet van Klaviyo in op het opnieuw bereiken van deze doelgroep. Door e-mailmarketing te koppelen aan het bestelportaal van Mr. Sushi, wordt geautomatiseerd op basis van orderhistorie, online gedrag en vele data gedreven triggers e-mails op het juiste moment verzonden.

TikTok advertising

Mr. Sushi heeft een supertof TikTok-kanaal. Dit laten we met inzet van User Generated Content en TikTok-advertising een extra boost geven. Naast overheerlijke sushi aanbiedingen, gaat hier de aandacht liggen op de online recruitment van nieuwe medewerkers.

Hey, ben jij ook op zoek naar een online marketing strategie voor jouw foodconcept?

Wessel staat klaar om je te helpen met een op maat gemaakte aanpak. Vul het contactformulier in en Wessel komt binnen één werkdag bij je terug met een voorstel.

Bel met Wessel 040 240 5595
Verstuur een mail [email protected]

"*" geeft vereiste velden aan

1
Whatsapp-Hey Marketing
Hey Marketing Online
Kan ik je ergens mee helpen? Stuur me vooral een berichtje. We zijn momenteel gesloten, maar laat gerust een bericht achter.