Wat is Channable en welke voordelen heeft dit voor jouw Google Ads campagnes?
Als Channable Partner tillen wij de campagnes van onze klanten naar een hoger niveau. Met name binnen Google Ads maken we volledig gebruik van de functionaliteiten binnen Channable. Hoe we dit precies doen? Je leest het in dit blog.
Wat is Channable?
Channable is in de basis een geavanceerde feed management tool. Wat wij hiermee bedoelen? Dit houdt in dat je zeer efficiënt productinformatie kunt optimaliseren voor diverse verkoopkanalen. Met behulp van Channable beheer je alle productfeeds centraal en optimaliseer je alle verkoopkanalen afzonderlijk. Elk verkoopkanaal heeft andere vereisten voor de optimale productfeed. Zo creëren we de beste productfeeds voor Google Ads, Meta, Bol.com, Amazon, Marktplaats en talloze overige kanalen.
Channable Google Shopping functionaliteiten
Om alles uit de campagnes van onze klanten te halen, zetten wij meerdere Channable Google Ads functionaliteiten in.
1. Feedmanagement
Door gebruik te maken van Channable, optimaliseren we de productfeeds (WooCommerce, Magento, Lightspeed, etc.) van onze klanten. Met het gebruik van regels, creëren we conversiegerichte product titels en vullen we alle belangrijke attributen aan. Denk hierbij aan beschrijvingen, prijzen en een juiste categorisering. We spelen hiermee in op alle relevante commerciële zoekwoorden, hierdoor zijn we beter zichtbaar bij de doelgroep. Een geoptimaliseerde productfeed is de basis van een goed presterende Google Shopping strategie.
Hieronder zie je een voorbeeld van een klant voor wie we de producttitels geoptimaliseerd hebben door middel van ‘Als-dan’ regels binnen Channable.
2. CSS Partner
Channable is ook CSS Partner (Comparison Shopping Service). Door aangesloten te zijn bij Channable CSS is jouw bod gemiddeld 25% krachtiger in de veilingen van Google.
Als je als webshop niet bent aangesloten bij een CSS Partner, adverteer je namelijk via de standaard Google CSS en betaal je een 20% marge per klik aan Google.
3. Dynamische Search Campagnes (PPC Tool)
We gaan nog een stap verder voor onze klanten met de PPC Tool van Channable. Met behulp van deze tool combineren we statische en dynamische waarden uit de productfeed om de meest relevante Google Search campagnes te maken voor alle producten. Voor Tuinspecialist.nl zetten we de Channable PPC Tool in voor het creëren van dynamische Search campagnes. We verwerken dynamische waarden uit de productfeed binnen onze advertentieteksten en zoekwoorden. Hiermee realiseren we een gemiddelde CTR van 20% onder de meest relevante zoekers.
4. Channable Insights
Door middel van Channable segmenteren we productfeeds op basis van de prestaties van de individuele producten. Wat houdt dit in? Dankzij deze tool zetten wij het advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in:
- Budget gericht toekennen aan goed presterende producten
- Minder budget besteden aan slecht presterende producten
- De kans geven aan producten die nog niet voldoende aandacht hebben gekregen om beoordeeld te worden o.b.v. prestaties