Hey Marketing_Blog_Rabauw

Maatschappelijk verantwoord proosten! Stop de stilte

Robin-Janssens-Content-Marketeer
Door Robin Janssens Laatst bijgewerkt op 19 december 2024 | Gepubliceerd op 18 december 2024

Niet alles is wat het lijkt

Wanneer we denken aan dak- en thuislozen, zien we vaak maar één kant van het verhaal. Maar achter die buitenkant schuilen complexere oorzaken. Het kan iedereen overkomen, zoals Hai. Zijn verhaal raakt, inspireert en zet je aan het denken 💭

Wij zijn samen met Stichting Springplank en Rabauw een samenwerking aangegaan om aandacht voor het groeiende probleem van dak- en thuislozen te vragen. Dankbaar dat we hen belangeloos mochten ondersteunen in deze mooie samenwerking! Het project heeft een krachtige boodschap: kijk voorbij de buitenkant, geniet zonder enig oordeel.

Stop de stilte

Rabauw kennen we natuurlijk van de lekkere biertjes. Elk jaar kiezen ze een maatschappelijke partner om samen een nieuw bierproduct te ontwikkelen waarbij de boodschap van het biertje nét zo belangrijk is, als de smaak. Dit jaar verenigen zij zich met Stichting Springplank. Zij zetten zich in voor een belangrijk onderwerp: het verminderen van het stigma rondom dak- en thuisloosheid.

Om dit te helpen doorbreken, hebben we het verhaal van Hai omgezet in actie: het Drie-keer-Nix Pack. Twee unieke bieren:

  • Brein bedriegt één met alcohol
  • Schein bedriegt één 0,0% variant

Elk blik draagt niet alleen een krachtige boodschap, maar ook een QR-code die het inspirerende levensverhaal van Hai vertelt. Hiermee tonen we dat ieder mens een uniek verhaal heeft, dat niet zomaar van buitenaf zichtbaar is.

Ons aandeel in het project? De krachtige boodschap moest natuurlijk vertaald worden op het blikje. Majken, onze grafisch designer, heeft het unieke ontwerp gecreëerd. Het ontwerp is geïnspireerd op de kunstwerken van Stadsatelier 56. Zij hebben het persoonlijke verhaal van Hai omgezet in kunstwerken, die de basis vormden voor het ontwerp van het blikje.

Tekengebied 7

Proost!

Met de aankoop van een blik steun je niet alleen dit mooie initiatief, maar geef je automatisch een extra 0,0% blikje cadeau aan een vriend zonder thuis. Zo draag je direct bij aan het verspreiden van het inspirerende verhaal van Hai.

Bestel jouw pack nu via de link: www.rabauw.org

Tekengebied 8
Robin-Janssens-Content-Marketeer
Door Robin Janssens Laatst bijgewerkt op 19 december 2024 | Gepubliceerd op 18 december 2024
1
Whatsapp-Hey Marketing
Hey Marketing Online
Kan ik je ergens mee helpen? Stuur me vooral een berichtje. We zijn momenteel gesloten, maar laat gerust een bericht achter.