Responsieve zoek advertenties: wat is het?
Als je start met zoek campagnes in Google Ads, maak je nu nog uitgebreide tekstadvertenties. Hierin kun je maximaal 3 kop velden invoegen en 2 beschrijvingsvelden die worden weergegeven als advertentietekst in Google zoals je in het voorbeeld ziet:
Voorbeeld van een uitgebreide zoekadvertenties
Deze genoemde tekstadvertenties zullen verdwijnen en worden vervangen door Responsieve zoekadvertenties. In deze modus kun je 15 verschillende koppen opgeven en maximaal 4 beschrijvingsregels toevoegen. Hiermee gaat Google experimenteren: welke combinatie past het beste bij jouw klant? De advertentie wordt dan geoptimaliseerd waardoor deze relevant is voor degene die bijvoorbeeld naar jou service zoekt.
Waarom zou ik responsieve zoekadvertenties gebruiken?
Aan het inzetten van responsieve zoekadvertenties kun je veel voordelen halen. Doordat de advertenties flexibel zijn, kan Google deze aanpassen aan het gebruikte apparaat en kan die zelf de keuze maken tussen de combinaties die worden weergegeven. Dit bespaart weer tijd om telkens nieuwe content te schrijven. Uiteindelijk leiden deze verbeterde advertenties ertoe dat er meer verkeer op jouw website terecht komt.
Verbeter je prestaties met Responsieve Zoekadvertenties
Bij Hey Marketing ben je aan het juiste adres als het gaat om adverteren via Google Ads met onder andere Responsieve Zoekadvertenties. Door onze persoonlijke en transparante aanpak weet jij altijd waar je aan toe bent en wordt je op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen van jouw website.
Wil jij meer weten over wat we voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op